زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ
دانشگاه علوم پزشکی همدان
زبان EN

قابل توجه فارغ‌التحصیلان متقاضی تایید مدارک تحصیلی جهت ادامه تحصیل یا اشتغال در مراکز خارج از کشور

 

ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و سربلندی برای دانش‌آموختگان گرامی، نکات ذیل را به اطلاع می‌رساند:

 

  • امور بین‌الملل دانش‌آموختگان معاونت آموزشی این دانشگاه، مسئولیت تأیید مدارک تحصیلی و تکمیل فرم‌های دریافتی جهت استعلامات مربوطه از مراکز علمی- درمانی خارج از کشور را بر عهده دارد.
  • متقاضیان ادامه تحصیل یا اشتغال در 4 کشور آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا، قبل از درخواست هرگونه تاییدیه تحصیلی لازم است فرم 12 را تکمیل و به همراه مدارک ذیل به امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه ارسال نمایند. در صورت داشتن هرگونه سؤال در این خصوص، بر حسب رشته و مقطع تحصیلی خود با کارشناس مربوطه در اداره فارغ‌التحصیلان اداره کل آموزش(جهت مقاطع کارشناسی و دکتری عمومی) و اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه تماس حاصل نمایند و از ارسال فرم 12 به ایمیل امور بین‌الملل خودداری فرمایند.

       مدارک مورد نیاز:

  • فرم تکمیل شده شماره 12(دریافت فرم 12)
  • یک قطعه عکس 4*6 رنگی
  • تصویر مجوز تحویل مدارک
  • کپی صفحه اول گذرنامه (در صورت خروج قبلی از کشور، کپی صفحاتی که مهر ورود و خروج دارند الزامیست.)

 

  • در خصوص فارغ‌التحصیلان متعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشجویان هیچگونه اقدامی میسر نمی‌باشد.
  • تهیه ترجمه کلیه مدارک مورد نظر بر عهده متقاضی بوده و دانشگاه مسئولیتی در قبال ترجمه آنها ندارد.
  • قبل از ارائه ریزنمرات جهت ترجمه به دارالترجمه رسمی، با توجه به تغییر سامانه آموزشی از سما به هم‌آوا و احتمال وجود مغایرت در معدل‌ کل درج شده در آخرین صفحه ریزنمرات(کارنامه)، از یکسان بودن معدل‌ کل درج شده در آخرین نیمسال تحصیلی با معدل به عدد و معدل کل درج شده در قسمت توضیحات کارنامه اطمینان حاصل نمایند و در صورت هرگونه مغایرت جهت صدور مجدد ریزنمرات به اداره فارغ‌التحصیلان مراجعه نمایند.
  • بدیهی است این واحد پس از دریافت تاییدیه فرم 12، مجاز به خدمت‌رسانی به این دسته از متقاضیان است. همچنین توصیه می‌شود متقاضیان سایر کشورها نیز  نسبت به اخذ تأییدیه مذکور اقدام نمایند.
  • لازم است اصل مدارک تحصیلی متقاضیان قبل از ارائه به مراکز دارالترجمه رسمی، ممهور به مهر بلامانع بودن ترجمه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
  • در صورت نیاز به ترجمه، لازم است مدارک مورد نظر به دارالترجمه رسمی ارائه و پس از ترجمه رسمی، به تائید اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضائیه و همچنین اداره تائید اسناد وزارت امور خارجه رسیده و ممهور به مهر مراجع مذکور نیز گردد.
  • از مطابقت اطلاعات خود در ترجمه مدارک (عدم مغایرت نمرات و تاریخ و ...) با اصل مدارک اطمینان حاصل نمایید؛ بدیهی است عواقب و مشکلات ناشی از هرگونه اشتباه مترجم بر عهده شخص متقاضی است.
  • ارسال مدارک به مراکز خارج از کشور توسط دانشگاه انجام نمی‌شود و متقاضیان لازم است پس از دریافت مدارک به صورت ممهور شده جهت ارسال به مراکز خارج از کشور، شخصاً به باجه‌های پستی مراجعه نمایند.
  • متقاضیانی که بصورت حضوری برای تایید مدارک تحصیلی یا تکمیل فرم‌های مربوطه جهت ارائه به مراکز خارج از کشور به این واحد مراجعه می‌نمایند، حتماً  قبل از مراجعه، طی تماس تلفنی از طریق شماره تلفن 31311142-081  با کارشناس مربوطه - خانم زرعی -  هماهنگی لازم را به عمل آورند.
  • آدرس ایمیل امور بین الملل دانش‌آموختگان: internationalaffairs@umsha.ac.ir
نشانی
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 32
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 180916
تعداد کاربران بر خط 0